Физически упражнения с продължителност 20 минути помагат на деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, според ново изследване на учени от университета в Мичиган.
Данните им са били публикувани в Journal of Pediatrics.
Първоначално те са установили, че децата с ХАДВ (хиперактивен синдром с дефицит на вниманието) са успели да се фокусират върху отделните упражнения.
Учените подчертават, че именно волевия контрол е основното предизвикателство пред лицата с това нарушение.
“Проучването показва, че физическите упражнения могат да бъдат основен метод в немедикаментозното лечение на децата с ХАДВ”, казва Матю Понтификс, кинезитерапевт и автор на изследването. “Изводите ни налагат да препоръчаме на детските психолози да увеличат физическата активност на тези деца”, допълва той.
Въпреки че лекарствата са ефективни в лечението на около 2.5 милиона деца с ХАДВ в Съединените щати, расте броят на родителите и лекарите, които изразяват тревожност относно страничните им ефекти и цената.
В проучването на Понтификс участие са взели 40 деца на възраст от 8 до 10 години.
Били са разделени по равен брой в две групи –ЕГ (деца с ХАДВ) и КГ ( деца в норма).
В продължение на 20 минути са ходили енергично по пътека или са чели, докато са били на вело седалка, след което им е бил даван кратък стандартизиран тест за проверка на разбирането при четене и задачи по математика.
Предлагани са им били и компютърни игри.
Изисквало се е да изключат зрителните стимули и бързо да определят в коя посока плува анимирана рибка.
Резултатите са показали, че представянето на всички деца и на двата теста е било по-добро след провеждането на физическите упражнения.
На компютърната игра децата с ХАДВ са били способни да забавят темпото при допусната грешка, за да избегнат повтарящите се грешки, а както е известно това е огромно предизвикателство за тази група.
Данните поддържат предложенията за въвеждане на повече физически дейности в училище.
Още повече, че според други проучвания вероятността децата с ХАДВ да упражняват някакъв спорт или организирано физическо натоварване е минимална. Междувременно много училища орязват програмите за физическо възпитание и спорт в отговор на намалените бюджети.
Целта на проучването и направените изводи са да подчертаят ролята на физическите упражнения в ежедневието на децата и в частност високата им стойност за децата с ХАДВ.
Спонсор на изследването е “Национален институт по детско здраве и развитие на човека”, САЩ.
Всички права запазени | ©tm-studio | 2024